Mediji su moćan alat u oblikovanju percepcije ljepote, no često promoviraju nerealne standarde koji ostavljaju negativne posljedice na ljude i društvo.
Kroz ovaj članak, istražit ćemo kako mediji utječu na našu sliku tijela i samopouzdanje, istaknuti negativne posljedice koje to donosi te predstaviti načine kako se možemo nositi s ovim izazovima.

Prikazivanje retuširanih i idealiziranih tijela
Jedan od najvećih problema u medijima jest korištenje retuširanih i digitalno poboljšanih fotografija, što stvara nerealnu sliku ljepote. Ove “savršene” slike pojavljuju se u modnim časopisima, reklamama za kozmetiku, filmovima i na društvenim mrežama. Ovakvi prikazi postavljaju nedostižne standarde ljepote koji nisu reprezentativni za stvarni svijet.
Kultura tijela i utjecaj društvenih mreža
Društvene mreže su postale ključni izvor prikaza ljepote, a influenceri često predstavljaju idealizirane slike svojih tijela. Ovo stvara “kulturu tijela” u kojoj se cijene samo određeni izgledi i tijela, potičući osjećaj manje vrijednosti kod onih koji ne zadovoljavaju te standarde. Također, “filteri” na društvenim mrežama često mijenjaju način na koji vidimo sebe i druge, što može dovesti do iskrivljene percepcije stvarnosti.
Utjecaj na mentalno zdravlje
Nerealni standardi ljepote u medijima imaju dubok utjecaj na mentalno zdravlje pojedinaca. Mnogi se osjećaju nesigurno i nezadovoljno svojim izgledom, što može dovesti do razvoja poremećaja prehrane, tjeskobe i depresije. Osobe koje se ne osjećaju dovoljno lijepima često izbjegavaju društvene situacije, trpe nisko samopoštovanje i mogu osjetiti socijalnu izolaciju.
Diskriminacija i stigmatizacija
Promoviranje nerealnih standarda ljepote često dovodi do diskriminacije i stigmatizacije pojedinaca koji ne odgovaraju tim normama. Ljudi koji se ne uklapaju u društveno prihvaćene ideale ljepote mogu biti izloženi zlostavljanju i poniženju, što šteti njihovoj emocionalnoj dobrobiti.
Prijelaz prema inkluzivnijim prikazima ljepote
Kako bismo se nosili s ovim izazovima, važno je raditi na promociji inkluzivnijih prikaza ljepote u medijima. Brendovi i mediji mogu birati modele različitih tijela, rasa, etničkih skupina i spolova kako bi se bolje odrazila stvarnost i pokazala raznolikost. Osim toga, potrebno je promovirati medijsku pismenost kako bismo postali svjesniji manipulacija i nerealnih prikaza koje vidimo.

Nerealni standardi ljepote u medijima imaju značajan utjecaj na našu percepciju tijela i samopouzdanje. No, promjenom načina na koji mediji prikazuju ljepotu i razvijanjem medijske pismenosti, možemo krenuti prema inkluzivnijem prikazu ljepote koji će poboljšati samopouzdanje i dobrobit ljudi. Ova promjena nije samo nužna za pojedince već i za društvo u cjelini kako bismo promicali pozitivnu i realnu sliku ljepote.