Hrvatska modna scena dobila je novo ime koje obećava promjenu načina na koji percipiramo i konzumiramo odjeću. Modne dizajnerice Katarina Jurčević i Mirijam Martić udružile su snage kako bi stvorile brend Koterra, čiji fokus je na elegantnoj, ženstvenoj odjeći za poslovne i večernje prilike, izrađenoj od visokokvalitetnih, održivih materijala.
Održiva elegancija za modernu ženu
Koterra stavlja naglasak na korištenje prirodnih materijala poput lana, pamuka, vune, viskoze i svile. Dizajnerice su posvećene detaljima, pa je u njihovim kreacijama čak i konac, dugmad i naramenice biorazgradivo. Katarina i Mirijam svojim dizajnom nastoje smanjiti ekološki otisak i ponuditi proizvode koji se lako kombiniraju i nose sa stilom.
Premijerno predstavljanje brenda Koterra održat će se 19. srpnja na velikoj modnoj reviji u sklopu festivala klasične glazbe Opera Selecta na glavnom gradskom trgu u Trogiru. Uz etablirane hrvatske brendove Krie Design i Elfs, Koterra će prvi put pokazati svoje inovativne kreacije javnosti.
Predanost održivosti
“Prirodni materijali imaju tu prednost da se u njima manje znojimo te ih osjećamo puno ugodnije na koži. No najvažnije, naši proizvodi ne otpuštaju mikroplastiku, a na to smo posebno ponosne,” ističe Katarina Jurčević, koja je nakon dvogodišnjeg programa na Školi za modu i dizajn Profokus završila poslovnu školu za održivi modni menadžment SUMAS u švicarskom Glandu.
Koterra integrira načela upcyclinga i proširene odgovornosti proizvođača (EPR) u svoje poslovanje. “Naša odjeća može biti ponovno osuvremenjena uslugom redizajniranja i prekrajanja, a za vraćene komade koji više nisu upotrebljivi garantiramo sigurno recikliranje uz popust pri sljedećoj kupnji,” pojašnjava Katarina.
Strast prema modi od ranog djetinjstva
Mirijam Martić zaljubila se u šivanje i konstrukciju kao djevojčica. Nakon studija, postala je vična konstrukciji i počela podučavati na Profokusu. “Jako nam je važno obratiti se ženama koje ne teže slijepom praćenju trendova i koje traže više od odjevnog komada. Takve klijentice zanima ima li njihova odjeća certifikate o podrijetlu materijala te žele znati kako proizvođači tretiraju svoje djelatnike. Mi želimo raditi s takvim dobavljačima,” ističe Mirijam.
Prva Koterrina kolekcija uključuje prozračne košulje, lepršave haljine, koži ugodne hlače visokog struka i univerzalna odijela koja dišu. Posebno su ponosne na nesvakidašnji modni komad – lanenu košulju s izvezenim stihovima pjesme “Plava košulja” vječnog hita Novih fosila.
Budućnost održive mode u središtu Zagreba
U rujnu Koterra otvara trgovinu u središtu Zagreba, čime zaokružuju svoju priču o održivosti. Katarina i Mirijam žele vratiti život u gradske jezgre i ponuditi mjesto gdje će se, uz kupnju, moći popiti kava i razgovarati s klijenticama. U trgovini će se na licu mjesta moći napraviti prepravci ili udovoljiti posebnim modnim željama, što je rijetkost u velikim modnim lancima.
“Plava košulja najbolje zrcali smjer koji smo sebi zadale – stvarati s ljubavlju i trajati generacijama, na korist ljudima, ali i planetu kojeg smo dužni poštivati i čuvati jer ga ne posjedujemo, već ga samo posuđujemo od naše djece,” zaključuju dizajnerice.
Koterra je zasigurno na putu da postane sinonim za održivu modu u Hrvatskoj, spajajući visoku estetiku s ekološkom odgovornošću.