Vinted je najveća online platforma za second-hand odjeću u Europi. Na njoj svaki korisnik s profilom može direktno prodavati i kupovati odjeću iz svog ormara drugim članovima Vinteda.
Platforma je nedavno objavila svoj prvi izvještaj o trendovima luksuza na tržištu preprodaja luksuzne robe. Izvještaj pruža zanimljive uvide u ponašanje europskih kupaca luksuznih artikala iz druge ruke.
Nije iznenađenje da su, prema Vinted statistikama, tri najpopularnija brenda i na second-hand tržištu Louis Vuitton, Chanel i Gucci. Tjesno ih slijede Hermès, Dior, Saint Laurent i Prada. Dvije značajne promjene u odnosu na prošlu godinu su porast interesa za Cartier i pad potražnje za Balenciagom.
“Sa milijunima registriranih članova na više od dvadeset tržišta, Vinted može brzo identificirati trendove prodaje rabljenih artikala”, izjavila je Cécile Wickmann, direktorica u Vintedu. “Ova snaga zajednice podržana je iskustvom i znanjem našeg tima o tržištu luksuzne i high-end mode, što Vinted čini konačnom destinacijom za kupce i preprodavače luksuza.”
Regionalne razlike u ponašavanju kupaca i prodavača i dalje su uočljive. Fendi i Gucci su među najprodavanijim luksuznim brendovima u Italiji, gdje su članovi Vinteda uglavnom klasični preprodavači. U Francuskoj, pak, ima više kupaca nego prodavača, a najprodavaniji luksuzni brendovi su Chanel, Hermès i Dior. Britanci, s druge strane, više traže crne luksuzne artikle. U UK se mnogo pretražuje za brendovima Tag Heuer i Grey Goose, dok je Mulberry među tri najprodavanija brenda na Otoku. Burberry Bridle Tartan Check torba je jedan od najpopularnijih artikala u 2024.
Za stil Benelux zemalja, karakteristično je traženje high-end mokasina. U Njemačkoj su popularni Céline i Bottega Veneta, dok je MCM osigurao svoje mjesto među najprodavanijim brendovima. Španjolci vole tražiti predmete od Omegę, a kupovati Loewe artikle.
“Također je uočljivo da su brendovi učvrstili svoju prisutnost na svojim tržištima”, istaknula je Cécile Wickmann.
Osim brendova, postoje i trendovski artikli. Louis Vuitton Neverfull MM torba i Moncler Maya jakna najtraženiji su artikli u 2024. U Francuskoj su veoma popularne Dior B22 tenisice, dok su u Velikoj Britaniji traženi Canada Goose Wyndham Parka i Guccijeva Dionysus Mini torba. Španjolski korisnici preferiraju Zimmermann haljine, a poljski korisnici Celine Triomphe torbu i Lady Dior torbu.
Nizozemci čeznu za čizmama do gležanja Maison Margiela Tabi, koje su prvi put predstavljene 1988. godine, i Chanel Cambon torbom iz 2009. godine. U Njemačkoj korisnici mnogo pažnje poklanjaju MCM shopper torbi i Louis Vuitton Pochette torbi iz 1990-ih.
“Na tržištu preprodaja luksuzne robe trenutno postoji potražnja za vintage komadima iz 80-ih i 90-ih. Kao dio ‘Archive Trenda’, dizajnerski brendovi se konstantno osvrću na starije kolekcije i modele iz svojih arhiva”, izjavio je Björn Holzhauer, Brand Expert u Vintedu. “Iako su se protekle sezone vrtile oko kraja 90-ih i Y2K izgleda, poput preporoda Dior Saddle torbe, Fendi Baguette torbe ili Prada najlon torbe, sada se vraćamo još dalje u prošlost. Elementi iz 80-ih ili čak stil 50-ih