TikTok fenomen: Kako mladi mijenjaju način kupovine

Generacija Z, koja obuhvaća mlade ljude rođene između 1997. i 2012. godine, ima značajan utjecaj na potrošačke trendove. Jedan od tih trendova je “od hypea do hiper-shoppinga”, koji se odnosi na brzo pregledavanje i kupovinu proizvoda koji su postali viralni na društvenim medijima, poput TikToka.

Umjesto da fizički prolaze pokraj trgovina, generacija Z koristi društvene medije kako bi otkrila popularne proizvode i trgovine. Kada nešto postane viralno na TikToku, mladi ljudi su spremni putovati izvan svojih gradova kako bi doživjeli i kupili te proizvode. Ovo stvara dugi red ispred tih trgovina, što dodatno privlači pozornost i potiče znatiželju drugih prolaznika.

Ovaj trend temelji se na brzoj konzumaciji i impulsivnoj kupovini. Kupci žele uhvatiti popularne proizvode što je brže moguće, snimiti selfie ili kratki video s njima te ih podijeliti na društvenim mrežama kao dokaz da su bili na tom mjestu. To stvara osjećaj hitnosti i potiče druge da isto učine.

Osim toga, postoji i suprotan trend koji se naziva “spora kupnja”. Ovaj trend potiče potrošače da provode više vremena u trgovinama kako bi doživjeli obogaćujuće iskustvo, umjesto da se samo fokusiraju na brzu kupovinu. Trgovine koje slijede ovaj koncept često imaju dodatne sadržaje poput kafića, prostora za događanja, galerija ili radionica. Ideja je stvoriti emocionalnu vezu s kupcima i potaknuti ih da se vrate u trgovinu, čak i ako preferiraju online kupovinu.

Spora kupnja također može biti povezana s svjesnim življenjem i održivošću. Trgovine koje promiču ovaj koncept često se fokusiraju na podrijetlo i održivost proizvoda te pružaju personaliziranu uslugu i popravke kako bi se produljio vijek trajanja proizvoda.

Ovi trendovi imaju različite ciljne skupine. Hiper-shopping obično privlači mlađu generaciju Z, dok je sporija kupnja usmjerena na starije milenijalce, generaciju X i baby boomere.

Ukratko, generacija Z ima značajan utjecaj na potrošačke trendove, a “od hypea do hiper-shoppinga” i “spora kupnja” su dva primjera tih trendova. Poduzetnici trebaju biti svjesni tih.