Uređaji za ispis postaju sve napredniji i tehnološki sofisticiraniji, nudeći digitalne funkcionalnosti koje su neophodne za optimizaciju korištenja i promicanje održivosti. Danas se od rješenja za digitalizaciju i upravljanje ispisom očekuje potpuna prilagodba potrebama korisnika, generička rješenja više nisu prihvatljiva. Upravo na tim načelima, tvrtka Oganj, koja već gotovo 35 godina predvodi industriju ispisa u regiji, digitalizirala je vlastito poslovanje i ponudila tržištu nova custom digitalna rješenja iz DMS područja. O kakvim se rješenjima radi i kako su uspjeli odgovoriti izazovima digitalizacije, otkrila nam je Ana Škeva Boiko, mlada ekonomistica koja već osam godina stoji na čelu ove obiteljske tvrtke.
Digitalizacija i nova kultura ispisa
Tvrtka zanimljivog imena, djelomice nastalim iz imotskog dišpeta, kroz tri desetljeća poslovanja učinila je Oganj sinonimom za ispisne uređaje, obiteljske vrijednosti, duh zajedništva, uspjeh tima, a u posljednjih pet godina, i digitalnu transformaciju. Njihova misija je ponuditi svijetu radno okruženje budućnosti. Cilj im je olakšati poslovne procese kroz kreiranje, arhiviranje i prijenos dokumentacije uz pomoć ispisnih uređaja i digitalnih custom rješenja. Svojom predanošću poslu, kvalitetom tehnoloških rješenja i vrijednostima održivosti, postali smo predvodnici industrije ispisa u regiji.
Oganj je svoju digitalnu transformaciju započeo implementacijom Canonova sustav za upravljanje dokumentima (DMS – Document Management System). Kroz kontinuirano prilagođavanje i poboljšavanje ovog sustava, postigli su značajan uspjeh koji je rezultirao novom vizijom u njihovom pristupu poslovanju. Tvrtka je prepoznala prostor za digitalizaciju vlastitih procesa i odlučila ih ponuditi svojim korisnicima. Započeli su raditi na custom digitalnim rješenjima iz DMS područja koja se prilagođavaju korisnicima, za razliku od postojećih rješenja na tržištu kojima su se morali prilagođavati sami korisnici. Tijekom vremena razvili su ekspertizu za tehnologije koje su zahtijevale nova znanja i kompleksne instalacije. Upravo takve integracije novih rješenja rezultirale su suradnjama s renomiranim svjetskim proizvođačima ERP rješenja kao što su SAP, Business central i Pantheon, ali i lokalnim ponuđačima ERP rješenja.
“Nismo jurili za brzim pobjedama, za brzo stečenim pojedinačnim specijalizacijama, već smo razmišljali dugoročno. Kontinuirano smo usvajali nove tehnologije i vještine, fokusirajući se na dodane vrijednosti koje možemo ponuditi korisnicima. Danas živimo za svaki novi proces digitalizacije s našim potpisom. Snažno zagovaram digitalizaciju koja danas više nije pitanje izbora, već nužnost za prilagođavanje modernim zahtjevima i trendovima tržišta. Raduje me promjena u kulturi ispisa – primjećujem da ljudi danas racionalnije koriste papir, preferirajući crno-bijeli ispis, dok ispis u boji koriste rjeđe. Instalacije digitalnih rješenja su iznimno bitan dio našeg poslovanja koji je kontinuirano u porastu, no naš tržišni udio u ispisnom segmentu i dalje drži primat u ovom dijelu regije.” – izdvojila je Ana Škeva Boiko.
Izazovi digitalizacije pretvoreni u prilike za rast
Digitalizacija i automatizacija poslovnih procesa često izaziva strah zaposlenika od mogućeg gubitka radnih mjesta. Jedan od ključnih izazova u tom procesu je otpor prema promjenama unutar same organizacije. No, kada su zaposlenici informirani, educirani i pravovremeno pripremljeni na organizacijske promjene, prihvaćanje tog procesa rezultira uspjehom. Upravo to se dogodilo i tvrtki Oganj. Zaposlenici su postali svjesni kako će im novi alati olakšati rad i učiniti ga efikasnijim, postali su otvoreniji prema promjenama i često su kasnije sami poticali stvaranje novih ideja za unaprijeđenje poslovanja. Promjena poslovnog modela prema njihovim korisnicima se pak temeljila na dva smjera. S jedne strane, imali su korisnike koji su već prošli kroz proces digitalne transformacije te su prepoznali potrebu za proširenjem usluga, uključujući i usluge ispisa. S druge strane, imali su korisnike koji su počeli koristiti njihove usluge isključivo za ispis, ali su kasnije prepoznali potrebu za dodatnim digitalnim alatima, kao što su softveri za upravljanje dokumentima. Upravo dvojako iskustvo, koje je tvrtka Oganj stekla unutar vlastite organizacije te kroz suradnju s korisnicima, rezultiralo je uspješnom digitalizacijom proslovnih procesa zahvaljujući njihovoj sposobnosti da pravovremeno prepoznaju i odgovore promjenama na tržištu.
“Promjena poslovnog modela je proces koji traje. Kada ljude uvjerite da će posao koji su do sada radili ubuduće raditi lakše i jednostavnije, prilagode se i sužive s novom okolinom pa čak i sami generiraju ideje za razna poboljšanja. Nama su za zaposlenike pomogle edukacije o procesima digitalizacije u kraćim video formatima, a tu metodu primjenjujemo i na projektima digitalne transformacije kod naših korisnika. Naime, filozofija digitalne transformacije, bilo da je riječ o velikim ili malim poduzećima, uključujući i obiteljske tvrtke, temeljena je na izvornim postavkama – tko se hoće digitalno transformirati, naći će način, tko neće – naći će izgovor. Mi smo oni koji apsolutno zagovaraju filozofiju prepoznavanja prilika s ciljem poticanja inovativnosti i stvaranja novih rješenja.” – naglasila je direktorica ove obiteljske tvrtke.
Iskustvo i mladost: savršen spoj za timski uspjeh
Ova obiteljska tvrtka ističe više od tri desetljeća partnerstva s tvrtkom Canon, njihovim ključnim poslovnim i tehnološkim partnerom s opsežnim portfeljem rješenja za različite svrhe, posebice proizvode za ispisnu industriju. Isto nadilazi uobičajenu percepciju većine ljudi koji tu tvrtku prepoznaju uglavnom kao proizvođača video kamera i fotoaparata. Oganj već osam godina posjeduje najvišu, platinastu razinu Canon certifikacije ne samo u Hrvatskoj, već i u regijama Srednje i Istočne Europe. Ova certifikacija označava svojevrstan prestiž, izvrsnost i kontinuiranu posvećenost unapređenju, dok krajnjim korisnicima osigurava kredibilitet suradnje s vrhunskim stručnjacima. No, njihova formula uspjeha ne leži samo u proizvodima, uslugama digitalizacije ili tehnologijama globalnog partnera, već u iskustvu ljudi koji godinama rade posao koji vole te digitalnim znanjima koje donose nove generacije.
“Iznimno sam ponosna na ljude koji s nama žive ovu obiteljsku priču više od dvadeset godina. Gotovo pola svog života proveli su s nama, postali dio obitelji, nesebično dijelili svoja znanja i iskustva i doslovno me odgojili za poslovni svijet. U zadnjih par godina našem timu pridružilo se dosta mladih talenata, tech stručnjaka i digitalnih entuzijasta. Unijeli su potpuno novu kulturu i, osim novim znanjima, zarazili nas svojom kreativnošću i pristupu poslu. Upravo oni otvorili su nam nove horizonte i postali razlog zašto nam se javlja sve više predstavnika generacije Z kako bi se okušali u novim digitalnim izazovima. Vjerujem kako se naša formula izvrsnosti krije upravo u dobrom spoju znanja i iskustva, mladosti i inovativnosti.” – zaključila je Ana Škeva Boiko.